fredag 8 oktober 2010

Vår son konstnären

Lillen har hittat en ny hobby, han ritar och ritar och ritar. Roligt, för han har liksom inte varit intresserad av så mycket tidigare (förutom datorn). Så nu är det frihandsritning som gäller, han ritar av Nasse, Simpson, Svampbob, Barcelonalogan och allt annat som kommer i hans väg.

Ännu roligare är att killen helt plötsligt vill spela innebandy igen, men jag är rädd för att han kommer att bli besviken. Givetvis vill han spela i samma lag som sina klasskompisar men de är redan så många att det finns en risk för att de inte tar in fler spelare. Tänkte jag ska maila en av tränarna i morgon och sedsan håller vi tummarna för ett positivt besked.

Har haft en skum dag på jobbet, häcken full hela dagen men jag är inte riktigt säker på vad jag lyckats producera. Vi hade revisorenr på plats idag och de hade massor av frågor och önskemål om mer dokument och rapporter specade på andra sätt än de vi redan tagit fram. En av kollegorna klev in och gjorde en av mina arbetsuppgifter så jag ska hinna med allt innan sista rapporteringen på tisdag. Tur vi har varandra =)

Syster Yster kom hit och tittade på Idol, är liksom lite tradition att hon spenderar Idolfredagskvällarna hos oss. Vilket startfält det är i år, förr om åren kunde en del av deltagarna kännas osäker och göra totalt bort sig (antagligen av nervositet), men nu känns alla proffsiga och är så jäkla bra. Sassa fick åka hem, helt enkelt för att hon stack ut minst idag...därmed inte sagt att hon var dålig, för det är ingen av dom.

Tyckte nog att Jay ägde Idolscenen idag, tätt följd av nästan hela truppen. Och lilla, söta Daniel, vad ska man säga...alla flickor från 2 årsålder och upp till pensionsålder måste ju bara smälta när de ser honom. Dessutom sjunger ju killen som ett helt pojkband alldelens själv.

Olle tycker jag går från klarhet till klarhet och med gitarren i sin
famn försvann all hans nervositet som så gärna tittat fram i tidigare uppträdanden.
Tyvärr fungerade det inte att bädda in videon från tv4.se, men ni hittar Olles framträdande här.
Bilden är lånad från aftonbladet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar