lördag 2 oktober 2010

Utan telefon

Tog med mig datorn hem för att jag äntligen skulle ta tag i att flytta över alla mina kontakter från mobilen in i mailprogrammet för att i nästa steg synkronisera daton med mobilen så jag kan få över mina mail och kalendern i mobilen. Vad händer? Jo, helt plötsligt får telefonen frispel och hävdar att min låskod inte stämmer (å jag valde ju världens enklaste kod så glömt den har jag inte!). Så nu sitter jag med en telefon som kräver PUK-kod, och nu undrar jag var jag lade den för över tre år sedan när jag fick simkortet =(

Jaja, ännu en sak i mitt liv som inte fungerar som det ska. Är så med det mesta numera eftersom jag och min alltmer förvirrade hjärna inte har koll på saker och ting. Orkar inte ens ruska på axlarna åt problemet, ingen har väl dött av att vara utan mobil?! (fast med tanke på att jag har den för att kunna bli nådd på jobbet så vore det bra om jag fixade problemet asap på måndag).

Tar och går ut i höstsolen och plockar undan lite i trädgården ist för att deppa över allt som går fel. I morgon måste jag få tag på blomjord (har glömt att köpa det varje gång jag varit och handlat och i förrgår när jag äntligen kom ihåg att jag skulle köpa det var det slut) så jag kan plantera alla mina höstblommor, men jag kan åtminstone tömma alla krukor idag så att de är redo inför morgondagen.

Bilden på den vackra höstdekorationen är lånad från www.odla.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar