tisdag 26 oktober 2010

Skafferiloppis

Häromdagen tjuvstartade vi julen med lite julmust, idag hade turen kommit till julskinkan (förklädd till helgskinka). Lillen har tjatat ett tag om just julskinka och nu fanns det äntligen i butiken. Tyvärr var den både torr och trist, men han smaskar nog i sig den innan morgondagen är över. Liten och smal som en sticka är han vår lille son, men äter som en häst för det mesta.

Var och handlade efter jobbet idag, karln som stod och packade på bandet bredvid skojade till det hela med att säga: "och dig ser vi inte här på minst en vecka". Trodde du ja, hjälper väl inte att köpa 7 fullproppade kassar mat när man är fem personer i familjen varav tre pojkar i väldigt hungrig ålder. Storhandla en gång i månaden fungerar inte för vår familj, snarare storhandla en gång i veckan för att sedan handla mjölk, bröd och frukt minst två gånger till samma vecka.

Hittade lite julklappar som jag köpte på mig, gäller bara att komma ihåg var jag gömt dom så inte barnen hittar dem innan jag gör det. Köpte även en massa bakingredienser, bl.a. socker, florsocker och strösocker för att upptäcka i skafferiet att vi redan hade socker, florsocker (tom 2 förp) och strösocker. Hmmm, nackdelen med att vara näst intill senil är att man antingen är helt utan saker för att man gång efter gång glömmer bort att köpa hem dem, eller så har man ist massor av samma sak eftersom man varje gång man ser varan i affären tror man minns att vi har slut på den hemma.

Tror jag måste anordna en skafferiloppis...
Vi får nog ta och göra extra många chokladbollar till sonens fredagsfika om vi ska göra av med allt socker jag lyckats bunkra upp i skafferiet. Själv funderar jag på att bjuda på Pinocchiotårta på fredag på jobbet. Tar nog även jag med mig lite chokladbollar, för de brukar försvinna i blixtens hastighet på jobbet fast de är vuxna hela bunten =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar