måndag 18 oktober 2010

Spå i kaffesump

Passade på att ta mig en god kopp cappuccino och en ruta mörk choklad med blåbär
medan de två minsta gjorde sina läxor

Tänk om man alltid kunde sluta jobbet vid 15-tiden, vad underbart det skulle vara. Redan innan klockan 17 hade jag hunnit med att ge oss allesammans mat, startat diskmaskinen, tvättat och hängt den första av kvällens två tvättmaskiner, bäddat rent i två sängar, gått igenom post och reklam samt hjälp barnen med läxorna.

Jag hade även gjort ett tappert försök att få rätsida på tonåringens markis, men blåsten på taket gjorde mig så yr i huvudet att jag inte tordas stå kvar där. Har lite problem med balanssinnet när saker inte är riktigt stilla och det var ingenting som var still i stormvindarna utanför. Nog för att det skulle vara skönt med några dagars vila alltid, men gipsade armar och ben pga fall från taket tror jag att jag gärna står över.

Nu ska jag ta mig an strykhögen och slötitta på lite tv och lyssna på vinden som viner utanför våra fönster. Är bra mysigt med dåligt väder när man slipper vara ute i det =)
Om jag kunde spå i "kaffesump" skulle jag gissa att detta betyder att jag kommer att ha
massor av kärlek i mitt liv =)
♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar