söndag 10 oktober 2010

Rasande fart

Lördagen kom och gick så fort att jag inte ens hann förstå att det var lördag. Förra helgen spenderades utomhus i trädgården med höst/vinter förberedelser så jag kan lugnt säga att jag låg efter med alla inomhussysslor. Bara att kavla upp ärmarna och köra igång, tidningshögar (fattar inte hur mycket som ramlar in i vår brevlåda varje vecka), ren tvätt, lortig tvätt, damma  och plocka ihop i sovrummet och sedan var det dags för alla köksluckor att få sig en rejäl avtorkning. Vita köksluckor ser ju ljust och fint ut, men med tre barn i huset som inte riktigt förstår att man kanske inte ska ha trycksvärta, lera eller choklad på fingrarna när man öppnar skåpluckorrna, så ser det inte riktigt lika ljust och fint ut...snarare lortigt och äckligt. Men för stunden är de vita och rena igen.

Hann tvätta ett av fönstren i köket också, sedan tröt orken. Och idag är det jobba som gäller. Har kopplat upp mig mot jobbserven och ska göra ett tappert försök hemifrån, fungerar inte det måste jag åka till jobbet och sätta mig där ist.Har fyra riktigt tuffa dagar på jobbet framför mig, innan fredagen i lite lugnare tempo (än så länge vill säga) dyker upp i almanackan.

Kanske lika bra att börja jobba så jag blir klar någon gång...

Min lördag...

1 kommentar:

  1. Nästa vecka kommer Rent & Snyggt hem till oss och tvättar alla fönster. Skönt!! :)

    SvaraRadera