lördag 16 oktober 2010

Nytt i garderoben

Inser att det måste vara tufft för barnfamiljer att vara utan bil när jag och lillen tog cykeln till affären för att handla idag. Hade ett paket från ellos som låg och väntade på mig i spelbutiken samt att vi skulle ha lite morötter, läsk, clementiner, lördagsgodis och bröd med oss hem. Tänk om vi inte hade bil som handlar massor av mjölk varje vecka, jag hade fullt sjå att ta mig hem med tre kassar på styret och ett paket på pakethållaren. Lillen hade 3 kg clementiner i två påsar på sitt styre.

Mellansonen har kris på byxfronten, killen bara växer och växer och just nu finns bara två st byxor i hans låda. Skickade efter 2 st Nike mysisar i str 170 och till skillnad mot Puma, Adidas och Team Sportia byxorna så var de här JÄTTESTORA i storleken så killen drunknade i dem. Tonåringen kunde ha dem så jag slipper skicka tillbaka dem, men nu återstår iaf problemet med för få byxor i mellanssonens lådor. Får bli en tur ner på sportbutikerna på måndag eller tisdag och köpa på oss några par.

Lillen beställde ett par chinos, han hatar verkligen jeans så hans tanke var att chinos är mjukare och därmed betydligt skönare att ha på sig när det är festligheter och mysbyxor inte är acceptabla att ha på sig. De var lite snäppet för stora, men som tur var hade de finurliga gummiband med knappar på insidan av linningen så man kan spänna in dem litegrann.

Själv hade jag beställt ett par nya skor och en klänning. Vet inte varför en del skor är så hala, måste ha med lutningen på klacken att göra och dessa skoletter tillhör den hala skaran av skor. Men jag får väl gå försiktigt och ta ut kurvorna rejält. Klänningen var iaf hur skön som helst och satt hur bra som helst. Med ett par gråa strumpbyxor och mina svarta Eccostövlar kommer den att bli välanvänd i vinter =)

Har gjort färdigt kvällens efterrätt, blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig men förhoppningsvis blir det bra iaf. Mamsen var nyss hit och förberedde maten så om 45 minuter är det bara att starta ugnen och sedan om ytterligare en timme skala potatis.  Som jag har längtat efter kött och morötter i stekpåse med sås och potatis till, är ju så sällan man tar sig tid i dagens jäkt och stress att tillaga mat som tar flera timmar att tillaga.
Skolett från Ellos, snygg både till vardag och fest. Fick dem till halva priset, bara att slå till =)



Klänning från Ellos, 199 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar