söndag 3 oktober 2010

Nu är det höstfint på både fram- och baksida

I dag har vi äntligen varit och köpt blomjord så jag kunde få ner alla höstblommorna i krukor och blomlådor. Hittade inte på alla mina minipumpor i plats som jag brukar lägga i krukorna, men jag får helt enkelt lägga dit dem när jag väl hittar på dem.

I dagarna två har jag varit ute på gården och höststädat lite, bäst att passa på när solen tittar fram och det är någorlunda varmt och skönt. I dag har det tyvärr blåst rätt så rejält, så lite fryssen om näsan blev jag. Mannen har grävt kabel samt kopplat lite el ute på förrådet. Vi blev inte riktigt överrens om vilken typ av utebelysning vi skulle ha, så vi kom hem utan. De hårda förhandlingarna fortsätter någon annan dag =)

Eftersom jag skurade alla blomkrukorna inne i badkaret var det lika bra att fortsätta med hela badrummet när jag ändå var i städartagen, återstår bara dammsugning och torkning av golvet så är hela badrummet skinande rent. Synd bara att det återstår 12 rum till i huset som skulle behöva en lika grundlig rengöring. Får ta det någon annan dag i mitt liv tror jag, för spec roligt att städa är det inte!






Nu är det höstfint på både fram- och baksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar