måndag 4 oktober 2010

Måndag v 40 och julen står snart för dörren (iaf med tanke på hur snabbt dagarna går)

Nu har alltså 39 veckor av 2010 passerat och jag har inte den blekaste aning om var de tog vägen. Helt plötsligt var de bara borta?! Med tanke på att tiden går så fort lär man väl snart få ta ut sin efterlängtade pension, sätta sig på flyget till Thailand eller Spanien och aldrig mer återvända till kalla Svea rike (inte oftare än nödvändigt iaf). Men även om tiden går fort är det ju några år kvar så det är väl bara att bita ihop, fortsätta att pensionsspara och fortsätta gå till jobbet.

Tänker varje år att jag ska börja julklappshandla i tid, vilket borde betyda redan nu...hmmm vad ska jag hitta på att köpa till mina nära och kära. Kanske dags att börja luska så finns det iaf en chans att jag har handlat någon julklapp i tid. Vet iaf två saker jag önskar mig, men båda två är tyvärr rätt så dyra så det blir nog inga önskejulklappar under min gran i år.

Bokslutets första riktiga dag för min del idag, en massa tandgnissel och hårtesar som yrde när det mesta gick en annan väg än min *grrr*, men i vanlig ordning så redde det upp sig och jag kunde stämpla ut vid 18.30. Eftersom tre killar stökade till på mitt kontor i dag när de luftade elementen som sitter bakom fastskruvade elementskydd passade jag på att möblera om lite. Nu ska jag bara försöka komma ihåg att ta med mig en gammal anslagstavla jag har står skräpandes här hemma samt få vår vaktmästare att flytta några bokhyllor så är det tipp topp på jobbet (så gott det går med trista kontorsmöbler).

Har även letat fram puk-koden till mobilen så nu fungerar den igen =)

Nä, om man ska ta och packa träningsväskan inför morgondagen samt skära till en liten sallad till matlåda. Får nog bli en näve vindruvor från helgens storhandling också.

I fredags köpte vi 1,5 kg vindruvor, som tog slut i ett litet nafs. Så i lördags köpte vi ytterligare 2,5 kg och det finns inte spec många kvar av dessa heller. Största vindruvsätare är givetvis lillen, som varvar vindruvor med coctailtomater. Lördagsgodiset glömde de bort att äta så det ligger osprättat i skåpet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar