lördag 30 oktober 2010

Krassliga barn och höstlov

Lördag idag och barnen har över en veckas ledighet framför sig, orättvist tycker jag som ALDRIG får höstlov eller påsklov eller sportlov eller jullov eller sommarlov från jobbet. Jag får snällt masa mig dit på måndag morgon och i vanlig ordning när barnen har lov så infaller bokslutet samtidigt vilket innebär minst 8 timmar, oftast mer om dagen på jobbet för min del.

Hoppas bara barnen inte blir sämre för de två minsta väckte mig i morse i omgångar och bad om Alvedon. Huvudvärk och ont i halsen bådar inte gott inför höstlovet =(

Vädret är ungefär lika trist som deras krasslighet. Blött och blytung himmel, har ingen som helst lust att kliva ut utanför ytterdörren mer än nödvändigt idag. Har påbörjat städning av tvättstugan och skrubben vilket innebär en tur till återvinningen med pappers-, plast- och glasinsamlingen som ständigt förökar sig i tvättstugan. Men sen ska kaminen tändas och det blir innemys hela dagen =)

Kanske dags att ta tag i planerna för badrums- och tvättstugsrust också. Vet ju på ett ungefär hur jag vill ha det, men vi är ju två som ska komma överrens.


Skulle vara skönt om tvättstugan och badrummet blev rustat och klart för i samma veva måste vi bygga igen öppningen mellan skrubben och tvättstugan. Och då äntligen kan jag få till ordningen i skrubben precis som jag vill ha det. Nu blir det bara tillfälliga lösningar och sedan river barnen omkring allting och så ser det ut som ett bombnedslag igen =(
Är ju ingen hemlighet direkt att jag är superföräskad i Elfas förvaringslösning och givetvis hoppas jag att vår skrubb i framtiden kunde vara lika strukturerad och välplanerad som på bilden nedan =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar