torsdag 7 oktober 2010

In case of emergency do NOT use the stairs!!!

På jobbet har vi en spiraltrappa på utsidan av huset som vi ska använda när brandlarmet går. Och det fick jag uppleva på mitt första besök på mitt då blivande jobb, larmet gick när vi var på våning 9 och vädret var urkasst. Men som tur var hade jag ju jackan med mig upp till konferensrummet eftersom jag var på besök (de andra fick snällt stå där och frysa).

Man får ju verkligen hoppas att detta inte är nödutgången från denna byggnad haha

Tänk vad mycket man kan hitta på internet fast man letar efter något helt annat, jag sökte visserligen på stairs, men det var en mer normal trappa jag var ute efter. Trappan är designad av Sabina Lang och Daniel Baumann och klassas som utsmyckning.


Undrar vad det kostade att smycka denna byggnad med en helt onödig trappa många, många våningar upp. Konst är ju inte direkt billigt så Lang och Baumann fick sig säkert en rejäl hacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar