fredag 15 oktober 2010

Fredagsmys med Syster Yster

Hur ska man kunna rösta hem en ur Idol varje fredag när alla är så sjukt bra?? Kan man inte bara köra en final varje vecka där tittarna röstar fram en vinnare och när alla fredagsfinalerna är klar står de två personer som fått flest röster i final?

Ja, sån är jag. Jag blöder för alla människor som på något sätt har det jobbigt eller får ett jobbigt besked. Jag väljer hellre bort mig själv till fördel för någon annan för att jag annars tycker synd om den personen. Kanske en bra egenskap ibland, men inte i det långa loppet.

Har haft en skön återhämtningsdag på jobbet och en mysig lunch med en person som betyder rätt så mycket för mig. Vi har inte setts sedan innan sommaren någon gång men hörs flera gånger i veckan. En perfekt vänskap i mina ögon för jag har inte tid att umgås speciellt flitigt med mina vänner. Huvudsaken är att man vet var man har varandra och att man alltid finns där om det krisar ♥


Jag kanske är lite udda även på den fronten, men de personer jag klassar som de jag står närmast är de jag väldigt sällan träffar men som jag vet att jag kan lita på till 100 %. Och faktiskt är de allra flesta män, trivs bäst bland karlar, tycker de är mer rak och ärlig och inte så där tjejigt flamsig. Är nog inte så tjejig helt enkelt, föredrar en fotbollsmatch framför att shoppa på rean. Och ingenting skulle få mig att betala inträde för att gå på Ladies Night eller Chippendales

"Tidigt" hemgång fick det bli idag (gjorde iaf inte mer än mina 8 timmar) och sedan väntade fredagsmys med syster yster. Hon fick köpa med sig mat så svullade vi tillsammans innan Idol drog igång. En helt vanlig fredag i vår familj med andra ord =)

Maken har varit dålig sedan i tisdags, han har varit sängliggandes med en jättejobbig huvudvärk (en del får tydligen endast huvudvärk i influensan som går just nu). Och nu är jag livrädd att den huvudvärk jag fick på kvällskvisten ska vara samma som hans. För jag har ätit bra och druckit massor av vatten så jag borde inte må dåligt för den sakens skull. Har inte tid med influensa nu för i morgon kommer mamma, mormor och syster yster hit på mat och då måste vi vara pigga och krya!!!

Blev som vanligt svamligt och snabba kast hit och dit men sån är jag, yr i mössan och vimsig i bollen och helt ärligt noll koll på läget numera. En sak vet jag iaf och det är att jag ska ta två alvedon och sedan kura ner mig bredvid mannen i sängen (med tanke på att vi bara hade 16 grader i sovrummet innan klokheten segrade över snålheten och elementet startades så kommer jag att ligga under samma täcke hela natten fryslort som jag är *brrrr*)

Lite rispuffar fick förgylla vår fredagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar