tisdag 5 oktober 2010

Farsdagspresent

I dag har jag (eller barnen genom mig) köpt en farsdagspresent till maken och nu ska jag försöka hålla truten om vad det är ända fram till 14 november, gäller ju att man inte försäger sig av bara farten.

Dagen har i vanlig ordning tillbringats på jobbet, blev hämtad strax efter 19. Har varit väldigt mycket datastrul i vanlig ordning, bl.a. fick jag ut datat från stordatorn i helt fel format...men för en gång skull var det enkelt avhjälp från IT-supporten så kunde jag lugnt jobba vidare sedan. Hela bolagets trådlösa uppkoppling lade ner vid 14.30 så det blev nog tidig hemgång för många idag, själv har jag ju nätverkssladden i kopplad så jag kunde inte gå hem.

Bara tre dagar kvar av arbetsveckan och massor att göra innan jag kan känna att jag vill att det ska bli måndag. Vi drar igång budgetstugor i nästa vecka så jag har lite att förbereda, men knappt någon tid att göra det på. Hatar att komma dåligt förberedd till möten, men det känns som om jag städigt gör det numera.

Dags att felanmäla vår induktionshäll i morgon igen, den har strulat till och från i två veckor nu. Rätt som det är tokkokar den maten oavsett om vi har termostaten på 1 eller 9, sedan ger den ifrån sig pip och felmeddelanden titt som tätt (går väl an på dagtid, värre när den börjar mitt i natten). Vi har avvaktat för att vi skulle hinna köra den pyrolytiska rengöringen på ugnen, för sist vi körde den gick ugnen sönder och sedan var vi utan ugn i 4 veckor innan det nya grillelementet kunde monteras in. Lika bra att felanmäla två saker tänkte vi, men ugnen höll denna gång. Blir fjärde gången servicefolket kommer hit, får se om det är samma kille även denna gång. Han har iaf inget problem att hitta hit längre *suck*

En vacker blombukett vi köpte i Solna Center i mitten av september. De har jättefina blommor till kanonpriser i blombutiken där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar