tisdag 28 september 2010

Vad är det med tid?

Dygnet har 24 timmar, lika för alla oavsett var man bor i världen och vad man gör om dagarna. Men ändå verkar tiden räcka till massor av saker för en del medan den inte räcker till de mest nödvändiga sakerna för andra. Det finfina med tid (har en mycket vis vän sagt) är att det alltid kommer mer tid, när dygnets 24 timmar är slut kommer det 24 st nya =)

Jag tillhör dem som aldrig hinner det jag ska göra, som alltid ligger steget efter numera. Jag hinner inte umgås med mina vänner, jag hinner inte ens ringa dem numera, jag hinner med nöd och näppe göra läxor med barnen och laga mat när jag kommer hem från jobbet, sedan är liksom dygnets vakna timmar över. För tyvärr förväntas man sova helst 8 timmar av dygnets 24 (resursslöseri i mina ögon) och numera försöker jag verkligen få iaf 6 timmars sömn samt minst två timmars nedvarvning innan jag ska sova.

Önskar man kunde stoppa tiden, jobba ikapp sig och sedan starta klockan igen, så att man slapp känna att man hela tiden ligger efter....

Längtar efter pepparkakor nu...med lite varm glögg till *mums*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar