tisdag 21 september 2010

Tror huvudet kommer att sprängas snart

Är så fruktansvärt trött på denna jobbiga migrän som konstant flyttar in i mitt huvud, går väl an att ha den när man är hemma och kan vila om man känner för det. Men att ha den på arbetstid är så jäkla jobbigt, för helst vill man ju ha tyst, mörkt och lugnt inte en datorskärm med en massa flimrande siffror, en konstant plingande mailbox samt en massa arbetsuppgifter som man av någon underlig anledning förväntas lösa på ett snabbt och intelligent sätt.

Om det gick skulle jag stoppa huvudet i frysen, där är det iaf kallt och mörkt...men det sitter visst fast i något som kallas nacke och hals och jag har inte lyckats plocka isär dem =(

Rundvandringen idag på jobbet var jätteintressant och bra. Skönt att äntligen vad en kuts, dorn, stämpel, dyna, etc är för något. Samt förstå flödet från ämnet vi får från stålverket till den färdiga produkten. Att se alla de maskiner som dessa stora, tunga stålcylindrar ska ta sig igenom innan de kommer ut som ett färdigt rör. Pinade mig igenom ett träningspass efter rundvandringen och hann sedan med att jobba i hela 1,5 timmar innan jag stämplade ut för dagen.


Kaminen jobbar både effektivt och flitigt i dessa ruskiga höstdagar. Har insett att vi måste köpa en större vedkorg, för den jag tidigare köpte på Rusta (som eg är en tidningskorg) klarar inte av att rymma en dagsranson ved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar