måndag 20 september 2010

Rough day

Jaha, då sitter vi här igen med en borgelig regering, en minoritetsregering denna gång. Känns väl sisådär med minoritetsregering och SD i vågmästarroll. Och ett vänsterblock som talar emot sig själva hela tiden. Å ena sidan ska de göra allt för att SD inte får något att säga till om, men å andra sidan tänker de inte hjälpa högern för de är minsann ett enigt rödgrönt block...gahhh fattar ingenting. jaja, bara att vänta och se hur det ska lösa sig framöver.

Har haft en kort dag på jobbet, var dags för återbesök hos min läkare på em och sedan blev det en sväng på stan efter det. Dagens läkarbesök var precis som jag hade väntat mig, han kommer med tusen förslag (eller ja, åtminstone tre) och jag spjänar emot. Slutligen gick jag med på ett av alternativen, mest för att göra honom nöjd, men har jag tur kanske det fungerar. Fick en halvtimmes föreläsning om faran i det jag går igenom och sedan avkrävde han mig på ett löfte om bot och bättring och nu är jag fri att stressa vidare i två månader till.

Lite "tröstshopping" fick det bli efter läkarbesöket, fick äntligen hämta min beställning på min favoritbutik. Blev även ett nytt schampo och balsam, den här gången blir det till att testa Bobby's samt en ny mascara från L'oreal.

Tänkte jag skulle prova Bobby's hårprodukter denna gång, har hört så mycket gott om den att jag måste testa själv. Det som finns kvar i mina flaskor av Franck Provost får barnen använda för i mitt hår fungerar det inte.
Den gamla mascaran är slut och denna gång testar jag L'oreal Double Extension

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar