onsdag 15 september 2010

Räddad i sista stund

Är en fördel med att ha häcken full på jobbet hela dagarna, man hinner inte oroa sig för em utbildning. Var först vid 11.15 när jag förflyttade mig från kontoret till gymet som jag hann börja tänka. Var effektiv och läste igenom mina anteckningar samtidigt som jag bytte om och sedan körde jag så det rykte för att slippa grubbla. Efter att ha slängt i mig lite mat och plockat med mig mina saker gick jag med tunga steg i trappan upp mot våning 7.

Hade förlikat mig med situationen med de visdomsord min kära kollega givit mig i alla år "Det kan inte gå mer än åt helvete".

De få anmälda börjar ramla in (de flesta gick utbildningen i de första två tillfällerna vid körde den på) och så säger någon "varför ska ni ha utbildningen på engelska när alla här inne pratar svenska?" Vi tittar oss omkring och jovisst var det så, de två som inte förstår svenska som var anmälda hade ju inte dykt upp. Ingen blev ju gladare än jag över att behöva göra sig besväret att stänga ner den engelska versionen av PowerPoint materialet och ta fram den svenska =)

Helt plötsligt kunde jag slappna av och köra på rutin. Första utbildningen på svenska var också jättejobbig, den andra rätt så jobbig den med, men nu var det ju en piece of cake. Jag stod upp, jag traskade runt, jag var avslappnad hela tiden, jag visste exakt vad jag skulle säga och jag tyckte ärligt talat att det var riktigt kul. Ännu roligare blev det av att några av de få som var där hade massor av bra frågor och funderingar som vi diskuterade runt omkring.

Firade det hela med att åka hem från jobbet redan strax efter 18, hade gärna stuckit hem direkt när vi var klar men jag var tvungen att förbereda mötet i morgon fm. Fick bli mat från thai-mojjen till middag, i kön stöter vi på vår lilla snutta...tack för de snälla orden hjärtat och hoppas du får en superrolig lördagkväll ♥


Nu känns resten av veckan riktigt avslappnad och skön, har visserligen massor att göra och många möten inbokade, men ingenting jag behöver förbereda spec mkt. I morgon ska jag smita hem tidigt, har tid på Annas Topp till tå för lite uppfräschning. Ska bli så skönt att få lägga sig ner och pysslas om en stund, där kan man snacka om stresshantering =)

Älskar Dermanords produkter, använder dagligen både deras rengöring och ansiktskräm. Hade tidigare problem att hitta produkter som inte irriterade och kliade, och kände redan efter första behandlingen att jag hade hittat rätt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar