lördag 25 september 2010

Myslördag

Blev en alldelens lagomt slapp lördag i min smak, bortsett från storhandling (som lillen så snällt hjälpte mig med...oj vad han bar tunga kassar med sina små, spinkiga armar ♥) och några maskiner tvätt har jag bara vilat idag. Å först kom mamsen förbi med god köttsoppa till lunch och sedan var det faktiskt hon som stod för middagen också. Snälla mamma ♥ gjorde ju kalops förrförra helgen när vi var i Tallinn och den tog jag fram ur frysen idag. Kokade lite potatis, skar lite grönsaker och voilá så hade vi värst lyxmiddagen =)

Som grädden på moset denna mysiga lördag gjorde jag och mellansonen äppelkaka i små portionsformar som vi mumsade i oss tillsammans med lite vaniljvisp. Sedan blev det soffan och en Eddie Murphy film som gick på kanal 5: Norbit. Oj, vad vi skrattade och Eddie låg inte på latsidan i vanlig ordning, han har både skrivit, producerat samt spelade tre av rollerna. Inte världens bästa handling kanske, men en helt ok myslördagfilm tillsammans med barnen. Och hur vacker är inte Thandie Newton?

Så här små och söta blev våra äppelkakor, och fruktansvärt goda blev de också =)
Grymt imponerad av Eddie Murphy som spelar tre roller i denna film, bl.a. de två här ovan.

Thandie Newton, vilken vacker kvinna!

De två nedersta bilderna är lånade från imdb.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar