torsdag 9 september 2010

Ledig torsdag

Gud så skönt med ledighet även fast man måste kliva upp redan vid 6.40 (är ju iaf 1 timmes sovmorgon). Har skickat iväg de två största till skolan, lillen är hängig och blev kvar hemma. Hoppas han inte blir sämre nu när vi ska ut och åka båt.

Sitter vid köksbordet och tar dagens första kopp kaffe, underbart med hembryggt kaffe ist för rävgiftet som vi dricker på jobbet dagarna i ända. Tvättmaskinen jobbar för fullt, strykhögen ligger och väntar, barnen sängar börjar få stora högar med kläder som ska sorteras in i garderoben och resväskan. Lider av beslutsångest både när det gäller min packning (som faktiskt är färdig - kors i taket) och barnens, så det brukar bli så att jag plockar ur alla deras i mina ögon fina kläder ur garderoben och sedan packar vi tillsammans ner det som alla är nöjda och glada med. Och givetvis är det ALLTID alldelens för mycket kläder.

Tonåringen har verkligen blivit stor och icke-kramvänlig, försökte säga hej då när jag släppte av han vid skolan och sa att då syns vi inte förrens på lördag. Svaret blev "hmm" och så drämde han i vanlig ordning igen bildörren så hårt att den nästan hamnar i knät på mig. Vissa dagar är han väldigt pratsjuk, men för det mesta kommer det bara lite grymtningar ur han *suck*

Snart är de så stora alla tre att ingen längre vill gosa med mamma och pappa =(

Dags att sätta lite fart igen så jag hinner med alla mina måsten innan vi åker strax efter lunch.

Baltic Queen ska enligt Tallink Silja vara Östersjöns mordernaste och lyxigaste fartyg...får hoppas att det stämmer så vi får njuta av två dygns avkopplande lyx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar