torsdag 16 september 2010

I morgon är det fredag...great =)

Åh, i morgon är det den härligaste, bästa dagen på hela veckan...fredag...sista arbetsdagen och sedan två lediga dagar =)

Kan man inte införa flera fredagar i veckan? Eller kanske ännu bättre göra om fredagen till en helgdag så får torsdagen bli min nya favoritdag. Hmm, är ju inte spec troligt att det blir så, har iaf inte sett något av partierna lova det i valrörelsen och med tanke på att de knappt håller det de lovar så lär de inte införa något de inte ens sagt att de ska göra.

Valet, ja, på söndag är det ju dags att rösta och för första gången i mitt liv vet jag inte vilket parti jag ska rösta på. Tycker det bara är en hög med lögnhalsar som inte gör annat än försöker smutskasta varandra. Just nu lutar det åt att jag lägger min röst på miljöpartiet för de behövs för att påverka de andra partierna att  värna om miljön.

Sovdags nu, i morgon är det heldag med kollegorna som gäller och givetvis fredagsfika. Och även om jag inte tycker om fikabrödet varje gång så är det på något sätt att man firar att det äntligen är fredag och man snart får gå hem =)

Gå in på mp.se för att läsa mer om miljöpartiets politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar