söndag 26 september 2010

En tripp till IKEA

Idag kom vi äntligen iväg till IKEA och köpte en bänkskiva och 5 ben som vi skruvat ihop till lillens rum. Blev hur bra som helst nu när databordet är på plats. En ny papperskorg, två pennställ, två dokumentsamlare samt två söta små blomkrukor i zink fick också följa med hem. Till krukorna köpte vi två små palmer, och med allt på plats i lillens rum börjar det äntligen arta sig här. Nu ska vägghyllan kapas och ev betsas samt skruvas upp, sedan måste vi köpa sängbord och efter det ska hela rummet vara klart =)

Har svårt att hinna med goaste gumsan nuförtiden, så idag förenade vi nytta med nöje och slöt upp i kafeterian på IKEA för en liten snabbfika. Gäller att hitta gluggar i tillvaron man hinner umgås på.

Dags att jobba imorgon igen, känner mig inte i toppform ännu, men å andra sidan kan jag inte minnas när jag sist mådde riktigt bra. Så det är bara att bita ihop och gå till jobbet med ett leende på läpparna som alla andra dagar.

Älskar värmeljus och ljuslyktor av alla dess slag, tänder dem varje kväll numera. Främst i köket, men även i vardagsrummet och givetvis min allra bästa favoritlykta (den på de två nedersta bilderna). Den ljuslyktan kanske inte ser så mycket ut för världen, men för mig och många fler i min släkt betyder den ganska mycket. Min älskade ♥ morfar ♥  har tillverkat en till varje familj i släkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar