tisdag 28 september 2010

En riktigt bra tisdag trots allt

En fullspäckad dag på jobbet där det ena mötet avlöste det andra, bortsett från de inplanerade 1,5 h som vi har på tisdagar för att träna och äta lunch hade jag bara en halvtimmes glugg över till att jobba (är väl iof mitt jobb att gå på dessa möten också, men det känns inte alla gånger som om man gör något effektivt när man bara sitter där). Under mitt träningspass fick jag bekräftelse på att jag inte är frisk efter helgens nerdäckning, trots att jag bytte min normala vikt på 40 kilo till 10 så skakade mina armmuskler redan efter fyra lyft. Cykeln klarade jag av i 1,5 minuter sedan höll jag på att tuppa av. Blev mest att relaxa på en matta på golvet och göra några sporadiska sit-ups. Glädjande nog hade de efter lite gnäll från oss startat storstädning av gymet =)

Var skönt att höra att mitt och kollegornas hårda jobb gällande kundfordringar har gett så pass bra resultat att det är en punkt som ledningsgruppen inte längre har kvar på sin agenda (den enda punkten de strukit hittills faktiskt). Givetvis anser de att kundfordringar är en viktig del i ett företags kassaflöde, men eftersom jag har veckovis uppföljning så hinner jag slå larm om något konstigt skulle dyka upp. Är faktiskt en av mina favoritsysselsättningar att gå på "kufo"-mötet varannan torsdag, vi är en mysig liten grupp som har rätt så roligt tillsammans =)

Avslutade dagen med ett mycket positivt möte innan jag stökade av lite jobb på skrivbordet och sedan fick skjuts hem av gumsan (verkar vara vårt sätt att umgås numera, 5 minuter åt gången bara *suck*). Matlagning, lite läxläsning och sedan fick jag äntligen slänga mig ner i mellansonens säng för att se dagens uppträdande i IDOL ♥. Hoppas på samma goda resultat som igår då båda mina favoriter gick vidare. Idag håller jag tummarna för Andreas och Alice.  
Skönt när man får lön för mödan man lägger ner i form av positiv feedback, ska bli roligt att meddela de andra att de gör ett bra jobb på torsdagens möte (fast de talar jag å andra sidan om för dem varje gång vi träffas).
Är ju eg inte spec svårt att "driva" in pengar från kunder, alla förstår ju att man ska betala för sig...handlar mer om att lösa ev problem som uppstått. Ofta är det vårt eget fel och då får vi ta till oss det och bättra oss framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar