tisdag 7 september 2010

En lugn tisdag trodde jag

Efter ett väldigt intensivt bokslut med massor av andra arbetsuppgifter som även de legat på hade jag hoppats på en lugn tisdag. Skulle eg gått på en rundtur bland alla våra fabriker i dag, men det blev inställt och dagen var helt plötsligt tom på inbokade möten. Den glädjen jag kände över en tom dag i kalendern varade bara typ 45 minuter sedan ramlade det in ett möte, visserligen endast trekvart långt men det tog mig två timmar igår att förbereda mig hjälpligt inför mötet. Sedan tickade än den ena än den andra arbetsuppgiften in, och eftersom jag ska vara ledig torsdag och fredag och onsdagen redan är fullknökad så ser det just nu ut som om att det blir hemgång tidigast i 19 tiden även idag. Tänk att man alltid ska bli bestraffad för att man vill vara ledig ( är ju trots allt övertidstimmar jag tar ut så jag känner nog att jag är berättigad den ledigheten)

Tur iaf att vädret visar sig från sin allra bästa sida, solen skiner och det är varmt och skönt om dagarna, på nätterna är det desto kallare...precis som det ska vara på hösten.

Nä, dags att jaga på tonåringen så vi får komma iväg till skola och jobb.

Fick dessa vackra vita rosor av mamma och mormor i lördags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar