fredag 24 september 2010

Äntligen bröt det ut

Efter att i flera veckors tid känt mig hängig och dessutom behövat avsluta min hårdträning pga av att orken att sätta den ena foten framför den andra i löpspåret inte fanns så har jag legat däckad hela dagen. Jag hoppas att den infektion jag släpat omkring med under flera månaders tid kommer att ge med sig efter detta. Gick och lade mig redan vid 22 igår kväll, slut som bara den, och vaknade vid 14.30 idag. Utvilad? Knappast, men iaf på fötter.

Lillen skulle på fotbollsavslutning så det var bara till att klä på sig och skjutsa honom. Planen var att storhandla, beställa köpmat till de andra två samt hämta honom vid 19. Insåg tidigt att storhandla inte skulle funka i det skicket jag är i, men en snabb sväng in på affären lyckades jag iaf klara av (även om svetten lackade på kroppen och de två ynkliga påsarna med fredagsmys kändes som två stora 100 kilosvikter). Och som tur var erbjöd hans tränare att skjutsa hem honom så jag slipper ta en sväng till. Köpmaten löser vi med hemkörning =)

Alltså kan jag med gott samvete krypa ner på soffan igen, med en tänd braskamin och mássor av tända ljus och bara invänta Idol 2010.

Står inte på förren Halloween knackar på dörren, mysigt värre med alla dova höstfärder och tända ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar