tisdag 31 augusti 2010

Tonåringar borde använda pipmugg

Antingen har jag två barn med fumliga händer eller så har helt enkelt deras pappa (som väldigt ofta påpekar att det är för många glas i skåpet) mutat dem att slå sönder minst ett glas om dagen. Först ringer tonåringen till jobbet och funderar var sopkvasten är för han har tappat ett glas i golvet, sedan tappar mellansonen ett glas fullt med mjölk i knät vid matbordet som sedan stutsar med ett klirr rakt ner under bordet. Snart befogat att ha en egen glasigloo för återvinning utanför på tomten =(

I morse packade vi det sista och sa hej då till lillen som ska på vandring med övernattning med skolan. Han är alltid så glad och positiv och skuttade i väg med glädje när jag släppte av honom, taggad till tusen. Hoppas han har det bra vår lilla skrutt. Har velat fram och tillbaka om jag ska ringa honom för att säga god natt, men han har ju aldrig sovit någon annanstans än hos sin mormor så jag vill inte utmana ödet, tänk om han får för sig att han vill hem.

Själv har jag haft en hektisk dag på jobbet med ringande telefoner och pling i mailboxen, brukar ju normalt sett inte vara mig folk ringer till men idag så fick jag igen med råge. Hann med lite annat smått och gott som jag hade planerat också, för i morgon börjar bokslutet.

Skulle ta mig en löprunda på hemvägen, men kroppen sa nej redan från första löpsteget. Var kommer denna extrema trötthet i från? Känns som om någon bundit 50 kg på varje ben, orkar knappt lyfta dem från vägbanan. Hoppas verkligen det vänder snart, jag vill ju bara komma igång med min träning och tycka att det är roligt och skönt att träna.

Dags att sova nu och grubbla lite på lillkillen som sover där långt ute i skogen...utan sin mamma =(



Lillen i somras i full fart med att brotta ner en stoooor höbal =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar