tisdag 3 augusti 2010

Inspiration från senaste numret av Sköna Hem


Senaste numret av sköna hem låg i brevlådan i dag

För ett tag sedan började jag prenumerera på tidningen sköna hem. I dag låg nr 9/2010 i brevlådan och två koppar kaffe senare så har jag hittat massor av inspiration. Det allra bästa med min blogg är att jag har insett att allt jag hittar som jag vill ha kvar lägger jag helt enkelt i ett inlägg och kan på så vis gå tillbaka vid ett senare tillfälle och hitta på dessa saker igen...det man inte kan ha i huvudet får man helt enkelt ha i bloggen (eller på post-it lappar) =)
.
Många saker jag blir inspirerad av kommer jag antagligen aldrig att äga, men man kan ju alltid drömma!

Fillsta bordslampa från IKEA skulle passa perfekt i mellansonens rum som går i svart, rött och orange. Priset, 199 kr, är ju inte heller helt fel =)

Jag är visserligen färdig med barnafödandet men blev himla förtjust i denna utdragbara säng, Kili, från danska Sebra Interiør. Sängen är gjord med den danska klassikern Junosängen. Finns i många olika färger, men jag tyckte den svarta var grymt läcker.

Plastic chair modell DSR , design Charles & Ray Eames, 2 655 kr/st hos Nordiska Galleriet.
Två av många läckra kaminer från franska Focus som gärna hade fått flytta hem till mig om jag hade haft råd och plats för dem. Den översta Pictofocus är en väggmonterad varian medan den nedre, Gyrofocus, är frihängande och kan vridas i 360 grader. Båda kaminerna ligger på runt 60 000 kr och finns att köpa hos bl.a. Dis Inredning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar