måndag 2 augusti 2010

3 kubik ved

Gick ju väldigt lätt och smidigt det här. Först på med släpkärran och upp till mannens jobbarkompis i Kungsberget. Sedan i med 3 kubik ved i släpvagnen och jag tänkte tyst för mig själv att det här kommer vi aldrig göra av med. Sedan raka vägen hem med släpvagnen, bråttom, bråttom nu för mannen skulle cykla till jobbet.
.
Jag och barnen kavlade upp ärmarna och började lasta av all ved, sedan via skottkärran runt på baksidan där den staplats upp bakom förrådet (fel förråd dock, för vi kommer att bygga ett vedförråd bakom vårt nya förråd). Sedan var det bara att städa av släpvagnen och för mig att köra ner släpvagnen till garaget (andra gången i mitt liv som släpvagnschaufför).
.
Nu återstår bara lite krattning av gräsmattan samt att bära unden lite saker så ser tomten normal ut igen.
.
Visste inte att det gick att få orden släpvagn och förråd så många gånger i ett inlägg...men det gick ju =)
.
Och nu vet jag hur mycket 3 kubik ved är...inte så fasligt mycket men säkerligen alldelens för mycket för vår lilla kamin och en vinter...men den som spar han har =)
.
De vi köpte veden från bor väldigt vackert på en gård alldelens vid foten av Kungsberget. Där föder de upp nötkreatur, har lite skogsmark samt lite hästar, hundar, kaniner och katter.

Väl hemma med våra 3 kubik ved var det dags för mannen att cykla till jobbet och jag och barnen fick börja lasta av släpvagnen. Nu ligger veden provisoriskt staplat bakom vårt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar