fredag 23 juli 2010

Fredag med massor att göra

I morgon är det dags för lite mera festligheter hemma i huset på kullen, så dagen kommer att gå åt till fönstertvätt, undanplockning på barnens rum, skurning av alla vita ytor (typ 75 % av huset *suck*) samt att handla med syrran. Och däremellan ska vi hinna iväg och handla färg samt grundmåla förrådet. Så det gäller att ligga i...har tjuvstartat redan med att tvätta alla 7 stora fönstren i uterummet invändigt, de har ju även en utsida som jag måste ge mig på snart.
.
Men jag slipper iaf vara värdinna denna gång, för jag vägrar hålla i något liknande det kalas vi hade för två veckor sedan på många, många år!
.
Tyvärr har mitt högra pekfinger blivit infekterat, vet inte om jag blivit stucken av ett djur eller om jag stuckit mig på något vasst när vi hållt på med förrådet. Men rött, svullet och varigt är det iaf. Men igår var jag på apoteket och köpte Alsolsprit och självhäftande gasbinda och enligt personalen ska jag ha såret i alsolsprit i tre dygn och är det inte bättre då blir det sjukhuset. Men jag tycker det känns mycket bättre under bandaget redan efter första natten, så jag tror det kommer bli bra. Det är bara lite svårt att få något gjort med nio fingrar och ett stort bandage...
.
Nu får det bli en stor kopp kaffe innan jag kör i gång med morgonens alla bestyr.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar