tisdag 20 juli 2010

Förrådsbygge dag 1

Började dagen med en välförtjänt sovmorgon för att ta en långpromenad med vovven efter frukost. Lite lunch och sedan drog vi igång förrådsbygget. Mannen har en obrukbar vänsteraxel och arm (tror han åkt på en muskelinflammation efter att ha jobbat hårt här hemma de senaste veckorna), så han fick mestadels agera arbetsledare och jag och tonåringen skötte grävandet, sågandet, hackandet och spettandet av en miljon rötter och flera hundra tusen stenar. Slet som ett djur för att få 12 lecablock på plats (fick bara plats med 12 i bilen igår när vi var och hämtade dem), visste innerst inne att det inte skulle räcka med dessa men vi hoppades in i det sista.
.
Svettig och helt slut gick vi på byggandet av golv, ingen av brädorna var ju spec raka så det blev en evig kamp att få dem i skåran och utan glipa. När golvet var färdigt gav vi upp för dagen.
.
Fick bli McD för barnen och rester för oss vuxna, för matlagning var inte att tala om. Är så trött i kroppen att jag skulle kunna somna sittandes framför datorn. Hoppas bara den lilla hunddamen sover tyst och snällt i natt för i går natt fick jag jaga henne i säng vid två, då stod hon och skällde på tonåringen på ovanvåningen och ville upp i hans säng. Vaknade en timme senare och höll på att bli galen för det lät precis som om hon låg och gnagde på ett ben, men hon sov så fint snarkandes och gnisslandes tänder *gaahh*
.
Tur hon är söt iaf =)
.
Alice tittar på medan vi bygger och tänker att kanske kanske får jag vara med på ett hörn...
...men inser efter ett tag att ingen av oss är leksugen och somnar uttråkad i en fåtölj. 12 st lecablock är hittills nergrävda och invägda av mig. Lyd mitt råd och hitta inte på sånna här projekt i en skog utan att ha tillgång till minigrävare. Jag har sågat och hackat röttet, spettat upp stenar ( i gluggen i framkant finns en sten som trots att tonåringen lade ner över två timmar på att få loss inte ens lyckades se slutet av...den blir kvar där kan jag lova) och brytit av alla mina naglar för att senare inse att vi måste ha ytterligare minst nio block *grina* Efter att ha grävt i flera timmar var det dags att spika ihop golvet, där hjälptes vi åt både mannen, jag och tonåringen och ändå tog det alldelens för lång tid för våra trötta kroppar.
Efter att ha testat att lägga på golvet insåg vi att vi måste dit med fler lecablock...men det får bli morgondagens bekymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar