söndag 13 juni 2010

Skärmväggar

I dag har vi haft skapligt väder under dagen, soligt och molningt om vartannat. Men direkt solen går i moln fryser man så någon riktig värme har vi inte.

Är så skönt att kunna byta sängkläder, tvätta och hänga ut dem på tork. Luktar så rent och gott om dem när de har hängt ute på tork.

Syster Yster har varit här hela dagen, när hon ändå var på plats passade vi på att anlita henne som barnvakt och så åkte jag och mannen till K-rauta och köpte skärmväggar till soldäcket. I vanlig ordning fastnade jag på förvaringsavdelningen i butiken och drömde mig bort om ordning och reda i skrubb och förråd. Någon gång kanske det kommer att inträffa att jag får det så där fint som jag vill ha det, men fram tills dess får jag bara titta på bilderna och drömma vidare.

Mannen fick en jäkla fart direkt vi kom så medan jag grillade satte han fart med bygget och nu sitter de på plats, blev hur fint som helst. Hann knappt skruva i sista skruven så kom regnet, så nu är det bara blött och trist ute igen.

Tänk om man kunde ha så här städat, välordnat och fint i förrådet.
Bilderna är lånade från elfa.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar