tisdag 29 juni 2010

Någon backade rakt in i bilen på lunchen =(

Visste ju redan i går att denna dag skulle bli stressig och jobbig, men jag hade inte riktigt räknat med att bli påbackad på lunchen.

Sitter i godan ro med två tidigare kollegor på uteserveringen när gumsan ringer och frågar om jag kan gå och kolla bilen på parkeringen. Vi bytlånades bil i går eftersom vi har drag och de behövde köpa mera virke, så jag hade deras Saab på parkeringen. Trodde hon skojade med mig när hon sa att någon ringt och talat om att han backat på bilen, för jag hade ju den 25 meter framför mig på parkeringen. Men jorå, mycket riktigt så är det skrapad fram på kofångaren.

Tydligen hade det hänt när jag var in och hämtade maten och alla på uteserveringen utom vi såg det hända, och tur var väl det för då hade jag nog fått hjärtsnörp. Dessutom hade karln suttit bredvid oss innan han gick till bilen och vi gick och hämtade maten.

Kändes inte alls roligt att det var någon annans bil och inte vår, även om jag inte orsakade det hela så var jag ändå på fel plats vid fel tillfälle. Dessutom ska de sälja bilen så tillfället var verkligen helt fel =(

Så att eftermiddagen sedan var pest och pina passade bra in i mitt humör, tror bestämt jag ska gå och sova nu och hoppas på en mycket bättre morgondag.

Rester från gårdagen fick följa med till jobbet i dag, alltid lika uppskattat av gottegrisarna där =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar