söndag 27 juni 2010

Midsommarfirande

I år firade vi inte midsommar som vi brukar göra, dels för att barnen är så pass stora att de inte längre uppskattar dans runt stången och dels för att mormor och morfar inte längre bor kvar i huset som i alla år varit allas knytpunkt.

Min moster fyllde 50 år på midsommarafton så vi började dagen med att äta lite typisk midsommarmat med sill, potatis, prinskorv, köttbullar, etc. De har efter många års övertalning från min mosters sida skaffat sig en pool som de har nersänkt i trallen. Blev hur bra som helst, men det ska mycket till innan jag kliver ner...32 grader varmt är min minimumgräns och dit lär de aldrig nå.

Framåt kvällningen åkte vi till ett par kompisar och invigde deras nya altan, den var stor och otroligt fin. Känns på något sätt lite maffigare med en altan en bit upp istället för vår som ligger på marknivå.



Hos min morbror och moster, de har byggt ut altanen och skaffat pool. Hur fint och mysigt som helst blev det =)
Kompisarna flyttade in i sitt hus i april och nu har altanen kommit på plats, saknas trapp och lite småfix, men man kan ju redan nu se hur bra det blev =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar