lördag 5 juni 2010

Köpa förråd?

Vi är i stort behov av ett förråd på vår gård, men hittills har vi skjutit den utgiften på framtiden. Men efter att ha funderat fram och tillbaka tror jag att mina skattepengar ska få gå till ett förråd i år.

Hade jag haft plats och pengar hade det blivit ett stort förråd, men nu bor vi på världens minsta tomt och ska jag köpa ett förråd för att förvara gräsklipparen i så vore det bra om det fanns någon gräsmatta kvar att klippa också.
.
Har kikat lite på det stora förrådet på bilden nedan, men den är ju på tok för stor för vår gräsmatta. Den röda är ju både liten och gullig, eller så kanske man ska välja den lilla kolonistugan som har samma stuk som vårt cykelskjul. Hmm, inte lätt att hitta rätt i denna djungel av förråd. Kanske slutar med att mannen bygger ett helt själv, som han gjorde med cykelskjulet, och det blev ju hur bra som helst.
.
Vi får se hur det slutar, men en sak är säker...det ska stå ett förråd på vår gård innan semestern kommer, för mitt jobb på semestern kommer att vara att se till att förrådet målas grått med röda knutar =)





Alla bilderna ovan är lånade från jabo.se och föreställer Jabo Kolonistuga 5 m², Jabo bastu/förråd 5 m² samt Jabo Knutförråd 15 m², hade helst velat ha den stora, men den är på tok för stor för oss.


Så här bra blev cykelskjulet som mannen byggde helt utan ritning förra hösten. Han är duktig på att klura ut bra saker och sedan genomföra dem =)

Uppdatering 2011 - ser att det är många "köpsugna" förrådsspekulanter som kikar in på detta inlägg. Så jag vill bara visa det nästan färdiga resultatet. Vi är supernöjda med förrådet och nu i sommar ska vi lägga plåttak, måla vedförrådet samt färdigställa dörr- och fönsterfoder.





Förrådet som det ser ut 2011-04-18

2 kommentarer:

  1. Hej Annica! Vi ska bygga cykelskjul och har kikat lite på nätet för inspiration. Ert är verkligen jättefint! Skulle det vara ok om vi bygger likadant (här i Uppsala) för att slippa uppfinna hjulet så att säga? Får man fråga om du orkar ta lite högupplösta detaljbilder och skicka över. :)

    MVH
    Stefan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stefan, vad roligt att du gillar vårt cykelskjul. Just nu har vi rätt så mycket snö kvar runt skjulet, så det lär nog dröja en vecka innan jag kan knäppa några bilder. Maila mig gärna på annica.ostlund@sandvik.com och tala om vad exakt du vill ha fotat samt om du vill ha mått och beskrivning över vad vi gjort.
      Trevlig fortsättning på helgen!

      Radera