torsdag 10 juni 2010

Kladdkakor till fredagsfikat

Har precis bakat två kladdkakor till fredagsfikat i morgon. Borde rimligtvis räcka med en, men den andra tänkte jag gå förbi hos mannen som jobbar eftermiddag i morgon. De kan behöva lite fredagsfika på Elverkstaden också =)


Ska bara ta och vattna alla blommorna ute och sedan blir det till att krypa ner i sängen.


I morgon är det ÄNTLIGEN fredag =)

Blev så glad när jag såg de fina blommorna i uterummet idag. I många år har blomman levt under hotet om att bli utslängd för jag tycker eg inte om den. Men jag har svårt att göra mig av med något som fortfarande lever och är grönt, så ist flyttar jag omkring den på olika ställen i huset. Den har fått stå ut med mycket...slipdamm, målarfärgsstänk, kyla, värme, men det verkar kvitta, den växer och blir större och större och nu blommar den också. Så den får nog helt enkelt leva kvar hos mig i någon slags hatkärlek förhållande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar