torsdag 3 juni 2010

En veckas tysthet

I dag har det nya modemet kommit på plats till barnens stora glädje. Vi vuxna tycker att det har varit rätt så skönt att vara utan internet och skulle gärna varit utan ett tag till.

Vad har då hänt den senaste veckan? Inte mycket faktiskt. I helgen var vi på fotboll och sedan slet vi hårt med ogräsbekämpning i trädgården. Var givetvis en sväng till min mamma och firade henne på morsdag.

Sedan har det varit hårt slit för mig på jobbet, är bokslutsvecka. Mannen har ledig vecka och har slitit hårt här hemma ist, snart är spotlightsen under två av taköverhängen på baksidan på plats. Han har även fixat lite med bilen som klarade sig ua på Bilbesiktningen i dag.

Tonåringen har även han slitit hårt i trädgården, tänk vad ett modemhaveri kan leda till.
Han har grävt en djup ränna i gräsmattan och idag har han hjälpt till att bära hem 10 säckar med jord och sedan planterat måbär. Så om något år ska vi förhoppningsvis ha en tät och fin häck =)

I går hade vi en liten utekväll jag och mina kollegor. Först tog vi oss en fördrink hemma hos en av kollegorna, sedan fick vi ännu en fördrink och lite snittar hemma hos chefen och slutligen var vi till Högbo Qvarn och åt god mat. Är så mysig gammal bruksmiljö uppe i Högbo, men servicen var inte mycket att hurra för. Fick bli en tidig kväll för oss alla fyra eftersom vi sitter mitt i ett bokslut.

Efter 10 timmar på jobbet idag och en stärkande promenad hem så har jag och barnen bakat, ska nämligen sälja fika på lillens match på lördag. Så nu är det baka som gäller i dagarna två. Kan jag passa på att skämma bort alla på jobbet i morgon med lite chokladbollar till fredagskaffet.

Nästa vecka kommer att bli tokstressig, har förutom en timmes lunch precis hela dagarna uppbokade (åja, jag har semester på onsdagen så jag kanske får skylla mig själv litegrann). Är så himlans mycket jag måste hinna med innan semestern och samtidigt ska alla mina löpande arbetsuppgifter också hinnas med.

Sovdags nu, är en lång och stressig dag i morgon, men sen är det helg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar