tisdag 11 maj 2010

Vilken härlig dag det blev

Vilket underbart väder det blev i dag =)
.
När jag äntligen kom till handelsträdgården var det slut på den växten jag brukar köpa, men jag blev nöjd med mina val iaf. Efter många om och men hittade jag till slut även tre blomlådor till baksidan och även en liten vinranka som ska få bo i hörnet på altanen. Så nu har jag planterat och stått i och blev riktigt nöjd med resultatet.
.
Trött efter ansträngningen passade jag på att äta lunch i solen. Grillen går för högtryck och favoriten just nu är marinerad kyckling med aioli och grönsaker *mums*.
.
Vill ju helst slippa de gröna fula plastmöblerna, men tills dess kassan tillåter nyinskaffning så får jag helt enkelt stå ut med dem.
.
Strödde ut en fröpåse med förgätmigej förra hösten och nu blommar det för fullt framför stubben på gräsmattan




Fick bli en blandning av silver, grönt och rött i de nya blomlådorna jag köpte i dag, bara att hålla tummarna för att frosten inte tar kål på dem.


Blev ett sådant härligt väder så jag rotade fram en dyna och sedan blev det gårdagens grillrester till lunch i solskenet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar