onsdag 5 maj 2010

Vägrar bli sjuk!

Jag hade hoppas att jag skulle slippa bli sjuk, men tyvärr så blir jag bara sämre och sämre. Har en stor, smärtsam klump i halsen som gör det näst intill omöjligt att svälja någonting annat än vätska. Och näsan är snuvig, snörvlig och snorig och i öronen bara durrar det.

Hatar att vara sjuk! Har inte tid att vara sjuk!

Jag som har stora rapporteringsdagen i morgon och på kvällen har vi lite festligheter (och även om halsen inte vill svälja maten så kanske jag kan hålla mig till vindieten ist)...jag vägrar bli sjuk. Och i helgen ska jag köpa blommor och göra lite vårfint på gården och hinna fika lite med gumsan och syster yster...så NEJ jag tänker inte bli sjuk!!

Men jag vet inte om jag får bestämma det själv, verkar som om kroppen gör som den vill *suck*.

Och jag som ska springa vårruset med jobbet om 1,5 veckor, just nu skulle jag behöva en permobil för att orka ta mig de 5 km till mål.

Och fryser gör jag också...både inne och ute...vill tillbaka till Bali NU!

Ska ta och gå och sova och hoppas att det har vänt tills i morgon och att jag är en pigg, glad och mindre gnällig människa då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar