tisdag 4 maj 2010

Sjukstuga

Mannen var halvrisig redan när vi åkte från Bali och nu är han riktigt dålig. Han har spenderat två dygn i sängen nu med feber, ledvärk och en jobbig hosta. Barnen är även de lite smårisiga, hesa och hostiga. Själv lider jag bara av sömnbrist, är sååå trött men jag kan inte sova. Låg vaken hela natten som var och hur kul är det då att gå till jobbet och slita hårt med ett bokslut?

Skyndade mig hem från jobbet i dag för att hinna ner med lillen och tonåringen på Intersport, de skulle prova ut nya träningsset, overaller samt fotbollsskor. Tonåringen har nu strl 40,5 på sina små fötter och jag anar att denna fotbollssäsong blir liknande den förra då vi köpte tre nya skor pga att han växte ur dem under den korta tiden de spelar.

Helt sjukt vad de växer, killen har inte ens fyllt 14 år och i februari var han 172 cm lång och det känns som han har vuxit ytterligare 1-2 cm sedan dess.

Kvällens middag fick bli spagetti och köttfärssås, när man är bortrest längtar man efter mat som man normalt sett tycker är trist och tråkig. Till efterrätt blev det Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie samt Ben & Jerry's Cookie Dough, hade turen att de sålde 2 för 75 kr på Ica =)

På torsdag ska jag iväg med jobbet på lite festligheter, har avtackning för en kollega som tyvärr slutat hos oss, men som tur är sitter hon kvar inne på området så vi kan nog ta oss lite luncher framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar