måndag 10 maj 2010

Nyvaken

Händer inte spec ofta att jag är hemma från jobbet med i dag valde jag att stanna hemma, tog en viss del övertalning av mig själv för jag anser att om man inte är död så kan man nog gå till jobbet. Men till slut vann den kloka sidan av mig som insåg att även om jag lyckats ta mig till jobbet så har jag inte fått något vettigt gjort med en kropp som inte orkar det minsta lilla just nu.

Förkylningen känns lite, lite bättre men i dag har jag ännu mera ledvärk och jordens huvudvärk.

Och jag som skulle ta mig till Bernö i dag för att handla det sista till mina blomlådor samt köpa lite bra jord för att kunna plantera vår nya häck (sedan kan man ju fundera vem som ska gräva den stora rännan där häcken ska sitta när vi båda har fullt sjå att hålla oss på benen).

Har tagit alvedon nu så om en halvtimme ska jag åtminstone försöka ta mig ut och tömma blomlådorna på den gamla ljung som jag planterade i höstas.

En av våra blomlådor förra våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar