torsdag 13 maj 2010

Naturen vs Annica 2-0

Har tvättat nästan alla fönster på ovanvåningen i dag på fm, sedan kom regnet och gav mig en välbehövlig paus. Jag som har kämpat så med dessa fönster i höstas och först har det varit fuktigt mellan fönsterrutorna och även på insidan så färgen har spruckit, sedan har även fåglarna pickat bort kittet igen. Blir tokig på dessa små fåglar som bara måste äta upp den kitt som jag lagt på och sedan även målat. Nu har vi en massa vita små hål i allt det röda *suck*

Upptäckte dessutom att rådjuren mumsat i sig nästan alla våra tulpaner på baksidan.

Vad har jag gjort dessa små rara djur för att de ska vara så elaka mot mig?!

Svårt att se vad det är på bilden kanske, men då kan jag berätta att det är två små rådjur som kommer på besök titt som tätt på vår baksida. Vi var såta vänner tills jag i går upptäckte att de ätit upp nästan alla mina tulpaner (de var snälla nog att lämna två kvar), så numera är vår vänskap lite mer frostig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar