måndag 10 maj 2010

Halvfärdiga blomlådor

Nu har jag gjort slut på alla krafter för i dag, men blomlådorna på framsidan är iaf halvklara. Saknas bara lite blommor från Bernö, och jag hoppas jag har ork nog att åka dit i morgon fm så alla blomlådorna blir klara lagomt till helgens kalas.

Har även planterat lite sallad som vi kan mumsa på under sommarens alla grillkvällar, ska även få lite paprika- och aubergineplantor av min snälla moster. När vi köpt sommarens obligatoriska tomatplantor blir vi nästan självförsörjande på grönsaker (åja, det var väl kanske att ta i med tanke på att lillen lätt skulle äta 1 kg tomater om dagen om ingen stoppade honom)

Hoppas att orken kommer tillbaka tills i morgon, så jag kan ta mig till Bernö för att köpa resten av blommorna till årets blomlådor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar