tisdag 11 maj 2010

Dagens planer

Känner mig snäppet bättre i dag, så i morgon blir det till att jobba igen. Men helt frisk är jag inte, har precis tvättat håret och nu är jag helt utpumpad och måste vila en stund. Går att få massor av små saker gjorda bara man sätter sig ner och tar igen sig mellan varven.

Tonåringen börjar inte förren 10.45 i dag så när jag skjutsat honom till skolan ska jag äntligen ta mig till Bernö för att köpa lite mera blommor. Har lite trädgårdsprojekt på gång som jag dessutom behöver fråga om lite råd i. Har även en moster som gillar att påta i jorden så jag tänkte även höra med henne om lite tips och idéer. Själv har jag inte det minsta lilla gröna fingrar, så jag måste ha en trädgård som sköter sig helt själv.

Visst kan jag vara i trädgården och påta runt lite, men då ska det vara minst 25 grader varmt och det händer ju inte varje dag i det här kalla landet. Så därför hoppar jag allt som har med uteaktiviteter att göra.

Men i dag skiner iaf solen och jag ska strax ta och hänga ut en maskin med tvätt så får det torka i solen och vinden.

Trots noggrann genomgång av sanden/jorden innan vi lade på stenplattorna lyckades en hel del lökar bli kvar. Men det gör ingenting, de är rätt så söta där de pressar sig upp efter husväggen. Ser ut som om de tänker slå ut lagomt till sonens födelsedag på söndag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar