fredag 14 maj 2010

Bloggar i skrubben

I morse alldelens efter att jag hade åkt till jobbet slog åskan eller blixten ner alldelens i närheten, mannen och lillen vaknade av att rutorna skallrade och sängen vibrerade. Och givetvis tog den vårt modem =(

Men vi har som tur är det gamla modemet kvar och det fungerar sisådär, men det funkar iaf. Så nu blir det till att blogga i skrubben hela helgen för det gamla modemet och min dator får inte ihop det trådlöst och sladden är bara 1 meter lång.

Har haft en lugn, skön dag på jobbet, vi var bara fyra stycken i korridoren och telefonen och mailen har hållt sig lugn. Har hunnit ikapp det mesta och även hunnit ta tag i lite andra projekt som är på gång. Hann inte riktigt så långt som jag hade tänkt mig, men det gör man väl aldrig?

Fick bli en kortdag, stämplade ut redan vid 13.25, var alldelens lagomt med tanke på att jag inte känner mig helt 100 ännu. Skjutsade mannen till jobbet och han fick det jäktigt värre för tydligen hade ovädret ställt till med strömavbrott på jobbet också så en del av maskinerna behövde lite extra hjälp att komma igång igen.

Bakning står på schemat på em, startade upp med lite fuskbak, köpte nämligen två olika bakmix från Carlshamn häromdagen. Carlshamn Muffin & kakmix med smak av choklad står just nu i ugnen och på avsvalning ligger Carlshamn Cookies Mix Choklad. Kakorna har vi redan tjuvsmakat och de var jättegoda. De var inte speciellt dyra heller, 16.90 per förpackning och det enda man behöver göra är att tillsätta lite vatten och flytande margarin, röra om litegrann och skjuts in i ugnen. Är muffinsarna goda så lär det bli fuskbak fler gånger i sommar =)

Bara muffinsarna är klara så ska jag sätta i gång med lite ryttarkakor och om jag hinner även kokostoppar. Vore skönt om all bakning förutom tårtan är klar i dag så kan man rikta in sig på städning i morgon.



Carlshamn Cookies Mix Choklad, lättlagade och goda kakor gjord på bakmix från Carlshamn, där jag även lånat bilden ifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar