onsdag 21 april 2010

Min tur att vara sjuk

Blev ingen biltur i går, i stället låg jag nerbäddad i sängen hela dagen. Ont i hela kroppen, tidvis feber och allmänt hängig. Men det fantastiska med Bali är att man går till apoteket, de ringer ett samtal till en läkare och vips så har man fått medicin utskriven. Så nu går jag på en 5-dagars antibiotikakur som jag tror gjorde susen redan efter första dagen för jag är iaf på benen idag även om jag känner mig lite skakig.

I går regnade det konstant från kl 10 på fm och ända tills kvällen. Så mannen och barnen tog en taxi till ett köpcentrum och traskade runt lite där innan de åt på Pizza Hut och sedan tog en promenad hem. Mycket kortspelande blev det för att fördriva tiden på rummet. När det var dags för middag tog de taxi igen och denna gången hamnade de på KFC (verkar som att matvanorna inte är så bra när mamsen ligger sjuk på rummet hmmm). Framåt 22 på kvällen hade jag äntligen jobbat upp tillräckligt med ork för att kunna få i mig något att äta efter att ha levt på antibiotika, alvedon, vitaminer och losec under dagen.

I dag verkar det tyvärr som om det kan bli regn hela dagen igen, duggade lite när jag och de två små åt frukost, men just nu är det uppehåll. Ska ta och väcka upp mannen och tonåringen som varit ut på galej i natt, de visade nämligen Barcelona matchen 02.30 i natt. Om vi har tur blir det en sväng till stranden så kan jag sova middag där i dag ist. Eller så blir det en heldag på rummet med kortspel och läxläsning.

Hoppas erat väder därhemma är bättre än vårat!!



Dåligt väder stoppar inte dessa två små herrar från att bada i poolen, de tyckte snarare att det var skönt att slippa den stekande solen ett tag. Och eftersom jag själv inte orkade ta mig ner till poolen fick jag titta på dem från vår balkong ist.





Försäljare och stranden på Kuta Beach




Poppies Lane 2, Kuta Beach, Bali.
Gatan vi traskar fram och tillbaka på under våra resor till Bali. Försäljare, restauranger, mini marts, internet caféer, butiker, bilar, mopeder, hundar, människor, och allt annat roligt trängs efter denna långa gata. Trångt och jäkligt men charmigt på något sätt - vi bara älskar Poppies Lane 2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar