fredag 23 april 2010

I går visade solen sig från sin allra bästa sida

Just när vi började känna oss helt utan hopp om att få se solen igen så kom den tillbaka i sin fulla glans igår.

Hittade ett bra hotell kvällen (Gemini Star Hotel) innan som vi lämnade deposit på, så nu var det dags att packa ihop alla våra saker och flytta oss några hundra meter längre upp på gatan. Fick ett stort familjerum med duschhörna och en snäppet större tv. Finns en fräsch lite pool i en vacker liten trädgard, och dessutom är det billigare än de andra två ställerna vi bott på.

Blev en tur till stranden och vågorna var jättehöga så någon bodyboard var inte att tänka på. På kvällen tog vi taxi till Kuta Square och barnen åt mat på McD medan vi två vuxna hade siktet inställt på en seafoodrestaurang. Visade sig att det var ingen seafoodrestaurang utan en helt vanlig svindyr kinesisk, men mannen beställde iaf en seafoodbasket medan jag tog kyckling i vanlig ordning. Notan hamnade på nästan 400 SEK för vår mat samt efterrätter till barnen och det var det absolut äckligaste jag ätit i mitt liv. Tacka veta jag nudelwoken på Poppis Lane som kostar mellan 1-3 SEK och är himmelskt god.

Billigt är gott =)

Blev lite shopping innan vi gick hem oxa, Fox shorts till de två minsta, shorts och linne till den äldsta och solbrillor till mannen och mellansonen. Själv har jag spanat in ytterligare en väska och ev några fler fina klänningar.





Bilder från Gemini Star Hotel, Kuta Beach, Bali

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar