söndag 28 mars 2010

Snart måndag och jobbdags

Sitter här och funderar vad vi har haft för oss i dag, inte mycket alls faktiskt. Sov länge, åt en stor härlig frukost bestående av äggröra och bacon. Städat och plockat lite på nedanvåningen (i går var mannen och barnen flitiga på ovanvåningen medan jag chefade över tvätt- och strykavdelningen) och sedan kom gumsan förbi på en långfika =)
.
Två av våra tre påskris hann få dun innan jag satt i gång med matlagningen. Falukorv och stuvade mackaroner stod på matsedeln i dag, hur gott är inte det? Barnen åt så jag trodde magarna skulle spricka, och det händer ju inte spec ofta att alla är nöjda med matvalet.

From i morgon är det bara nyttigheter som gäller för min del, är iof inget problem när det gäller mat eftersom jag älskar grönsaker och rotfrukter men ogillar ris och pasta. Godis däremot är min stora last i livet, har ett sötsug utan dess like. Är ju så sablans gott med godis!
.
Så i morgon blir det matlåda innehållandes en god grönsallad och till det massor av räkor. Räkor är ju sablans gott och nyttigt. Är bra att ha till allt, men jag använder den främst i sallad eller i min egen starka räkröra som vi använder som förrätt eller som kall dip till fisk eller bakad potatis.
.
Blir tre härliga veckor nu framöver, nästa vecka är det bara fyra arbetsdagar, veckan efter likaså och sedan har jag en endagars *tjohooo*. Så för en gång skull känns det helt ok med måndag igen =)

Räkor är gott till allt. Antingen i sallad, som ingrediens i matlagningen eller som på bilden som förrätt på en bit rostad franska. Eftersom det var Alla hjärtans dag fick pepparkaksformen komma till nytta =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar