söndag 21 mars 2010

Skön dag

Trots att vädret gjorde sitt bästa för att ta ner ens humör så tycker jag att vi har haft en riktigt skön dag. Önskemålet om att få sitta med en kopp kaffe i vårsolen på den nyskottade altanen gick helt om stöpet när jag vaknade i morse och tittade ut. De hade visserligen sagt på väderprognosen att det skulle komma ända upp till 1 dm snö idag och de fick tyvärr rätt.
.
















.
Altanen igår och altanen i morse
.Men jag trivs rätt så bra att bara poa omkring härhemma, så det var helt ok för mig med en innedag. Har tvättat och bäddat rent i sängar, gjort fruktsallad till barnen samt plockat undan så mycket som det bara går för att kunna ta sig en tur med dammsugaren.
.



Älskar fräscha, fina snittblommor på årets mörkare del, till sommarnen njuter jag av den utomhus i rabatten istället.
Fick lite snabbfrämmande av en liten tjockis *retas*, roligt att jag för en gång skull var hemma när ni kikade förbi. I fredags när de också tittade in lämnade de så fina tulpaner (tack snälla ni!). De har fått flytta ut i uterummet där vi satt på värmen igen efter att haft den avstängd nästan hela vintern. I fredags köpte jag så fina rosor som är rosa med svagt gröna kanter, tillsammans med den stora, fina kalanchoe som också är ljusrosa får blommorna stå för vårkänslorna som så snöpligt försvann idag.

1 kommentar:

  1. Superfina rosor och även tulpanerna ser fina ut. Håller med älskar fräscha snittblommor :-)

    Kram, Anna

    SvaraRadera