lördag 27 mars 2010

Helg igen

Hade hoppats på en helg fylld med sol och värme, men tyvärr är det bara ruggigt, grått och trist. Jaja, har massor att göra här inne, så det är bara att sätta fart och hoppas att solen och värmen visar sig i nästa vecka ist. Ovanvåningen måste få sig en rejäl genomstädning i dag, nere dammsuger vi flera gånger i veckan men uppe där två av barnen bor är man så sällan.

Har haft en helt underbar vecka, har fått massor av arbeta gjort på jobbet och dessutom varit på tre stycken lunchdater. Började i måndags med att äta lunch med en klasskompis från högstadiet, i torsdags åt jag lunch med en mkt saknad fd kollega och i fredags likaså.

I torsdags var jag på mitt gamla jobb, usch och fy vad trist det såg ut, man ser inte sånna saker när man jobbar där varje dag. En lång ful "sjukhuskorridor" och ingenting på väggarna. Sedan minns man ju allt annat trist som var där och då känns det bara värre. Blev lite irriterade på dem, här sätter jag av tid som jag eg inte har för att hjälpa dom och så hade de inte förberett det minsta lilla och inte heller hade de spec mkt att fråga om (vi hade lika gärna kunna tagit det över telefonen)...bortkastad tid alltså. Så i går var jag tvungen att stanna på jobbet till 18 för att komma ikapp, vill man ju helst slippa på en fredag! Om jag lärde mig något av det? Ja, att jag INTE tänker åka dit och hjälpa dem fler gånger!!

Nu ska jag ställa fram lite frukost och sedan ta en sväng till tvättstugan. Förhoppningsvis blir det en tripp till Köpis senare behöver fylla på mitt förråd av värmeljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar