torsdag 4 mars 2010

Arbetsbeskrivningar

Jag är en väldigt strukturerad människa som endast trivs när allt ligger på sin plats och är som det ska (och med de orden så inser jag att jag aldrig kommer att komma till ro i mitt hem där andra människor inte har samma uppfattning som jag om saker och ting), därför håller jag på att göra arbetsbeskrivningar för alla mina arbetsuppgifter på jobbet. Det finns redan en påbörjad dokumentation som jag nu jobbar vidare på, och det är verkligen steg för steg instruktioner så i stort sett vem som helst ska kunna följa instruktionen.

Många print screens blir det, men så är det också det bästa sättet att visa alla de olika stegen på. Eftersom jag är relativt ny på mitt jobb så har jag stor nytta av arbetsbeskrivningarna i dagsläget och för en del arbetsuppgifter som man gör mer sällan kommer jag antagligen ha nytta av instruktionen ett bra tag framöver.

Så imorgon är planen att jag ska få några fler instruktioner färdiga och inklistrade i dokumentationen över vår bokslutsprocess. Och när jag ändå är på klippa och klistra humör så ska jag göra några fler klatchiga framsidor till mina mappar (vill ju som sagt var ha allt på rätt plats - snyggt och prydligt). Är ju onödigt att jobba ihjäl sig när det är fredag =)

Debet, kredit och t-konton - mitt dagliga levebröd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar