söndag 7 februari 2010

Skotta tak eller inte?

Den stora frågan just nu är, ska man skotta sitt tak eller inte? Sedan bilden nedan togs i början av januari har det snöat ytterligare, så det är en hel del som ligger där på taken. Hur mycket snö håller ett tak för? En annan fråga är, väger blöt snö mer än denna än så länge "torra" snö?

En sak vet jag iaf och det är att det är bättre att snön ligger jämt fördelad över taket, alltså ska man inte skotta delar av taket utan hela taket.

Vi verkar dessutom ha bra isolerat, för det finns inte minsta tillstymmelse till istappar. Alltså eldar vi inte för kråkorna utan behåller vår värme i huset =)

Jag tänker iaf inte skotta vårt tak, jag har balans som en jag vet inte vad och skulle antagligen ramla ner lika snabbt som jag kom upp. Och jag vill verkligen inte att mannen ska spatsera omkring flera meter ovan marknivån...alltså får taket vara snöigt!!!

Bara att hålla tummarna för att det håller för belastningen och att det inte kommer mer snö nu.

1 kommentar:

  1. Hej Annica!
    Såg att du lagt min blogg, Inredningblogg Villa Varm som en av dina favoritbloggar. Va´glad jag blir!
    Ha det bra!/Helena

    SvaraRadera