lördag 13 februari 2010

Rätt låtar gick vidare!

Är ju extremt sällan man är nöjd med ett röstresultat, men idag gick det vägen för alla mina tre favoriter.

Var riktigt kul att se kvällens delfinal eftersom vi hört och sett allt igår, låtarna hade redan satt sig hos oss och vi minns känslan från när vi satt där och såg dem live. Dessutom hade man tid att kolla på publiken istället för programledarna för att se om man kände igen några.

Det man inte ser på tv är hur stor Göransson Arena eg är, den riktiga läktaren finns bakom de uppbygda och bakom den bakre läktaren är ett stort mingelområde.

Men hörni, hur sjukt bra var inte Glada Hudik-teatern? Och Måns inhopp gör det ju inte direkt sämre. Har aldrig varit någon superfan av Måns, men det sista året när man sett honom uppträda gör att man facineras. Han har verkligen allt och han går hem hos alla, ung som gammal. Han är ödmjuk och har glimten i ögat.

En annan som har glimten i ögat är ju Eric Saade, han fullkomligt glittrar på scenen. Var en väldigt lycklig flickvän, Molly Sandén, som storgråtande jublade för Eric. Vilket par alltså, sockersöta båda två =)

Och Andreas, vilken låt alltså. Fick rysningar även idag när jag hörde honom sjunga.

Så nu bara måste jag titta på finalen får att se hur det går för dessa två killar.

Bilden är lånad från svt.se

1 kommentar:

  1. Jag tyckte faktiskt att det var bättre när jag såg det hela än när jag lyssnade igenom bidragen igår. Andreas låt är superfin och jag har den i huvudet konstant nu :-) Kul att du såg genrepet. Jag ska på genrepet av finalen i Globen, det ser jag framemot.

    Ha en mysig kväll, kramar

    SvaraRadera